måndag 29 december 2008

Night Ski i Kimberly

Efter vi hade varit i Cranbrook igår så bytte vi snabbt om och åkte till Backarna i Kimberly. Det är ca 10 min med bil från där vi bor :) Heidi har ju lärt Tabitha åka Snowboard i de små backarna men igår sa Heidi att Tabitha var redo för den stora liften upp till toppen. Tabitha var nervös och lite orolig men hon fick en zip ur min fickplunta och lite fina uppmuntrande tänkvärda underbart fina ord från mig så efter detta var hon redo. Jag, Chris och Rob åkte i liften före och Tabitha och Heidi bakom. Tabitha kom på liften utan problem och det kändes riktigt bra. Det är sådana stolsliftar så det brukar ju inte vara några problem. När vi kom upp till toppen gjorde Chris sig snabbt färdig för att titta på när Tabitha skulle hoppa av stolsliften. Det är en liten backe man åker ner från när man hoppar av stolsliften och där har Chris och Robin ramlat många gånger så nu ville de se när Tabitha skulle ramla så de kunde skratta åt henne. Nu var det dags, liften var framme vid toppen och Heidi höll i Tabitha lite och de åkte ner. Jag kollade på Chris och kunde se hur han tänkte i sitt huvud. Ramla Ramla Ramla. Heidi och Tabitha gled neråt och precis nedanför backen ramlade dom. 2 millisekunder senare kom Christians skratt precis som jag hade förväntat :) Nu gled vi bort till bänken för att ta på oss bindningarna. Heidi och Tabitha började sedan glida neråt, Tabitha har lärt sig att svänga riktigt bra på ena hållet men på det andra är det lite värre. Första rundan tog rätt lång tid att komma ner och andra likaså men det gick bättre och bättre. När liftarna stängde kl 21:00 så tyckte jag att de gick riktigt bra. Till och med Chris gav beröm till Tabitha och det händer ytterst sällan :)

4 kommentarer:

  1. Det var något nytt. Chris brukar väl aldrig hånaskratta åt andras elände.......

    SvaraRadera
  2. Jag hejar på Tabbis!!! Tycker att hon är superCOOL!!!!!

    SvaraRadera
  3. GO TABBIS GO!!!! lycka till...ja vill oxå kunna åka snowboard..:( du får ta de på film så vi får se dej in action!! kul o skratta åt andras missöden....men vänta du lille chriskuzzzz...;)
    sååå kul o följa er resa...puss på er alla ;¤

    SvaraRadera
  4. Såg dig på filmen Tabbis! Imponerande!
    Du är inte bara snygg utan du kan åka snowboard oxå.
    Lite avis faktiskt. (på bägge delar)

    Kram från den mystiska prinsessan

    SvaraRadera