måndag 29 december 2008

Chris Stimmar med Hjälm

Christian och Robin var i Cranbrook till 2 tiden, de ringde och sa att de inte ville åka snowboard idag för de hade ont i kroppen. Jag satt hemma och var jättesugen på att åka så jag tyckte de var lite tråkigt. Jag har hjälpt Bob (Heidis pappa) att förbereda kaklingen på deras gasdrivna eldstad i eftermiddag. 45 min efter Chris och Rob hade kommit hem så skulle Bob (Heidis pappa) in till Cranbrook och hämta Pat (Heidis mamma) på jobbet. Hon jobbar på en bank där, Bob frågade mig om jag ville följa med och de ville jag för jag hade tråkigt, Chris hörde att Bob skulle dit och sa att han ville följa med för han var inte nöjd med hjälmen han köpte 2 timmar tidigare. Han hade sett en hjälm med inbyggda hörlurar som kostade 200kr mer och nu skulle han ha den istället. När vi kommit en bit på vägen så skulle Bob visa ett husoch körde in på en avväg. När vi hade sett huset så skulle han vända men det fanns ingen plats för att vända så han började backa tillbaka till huvudvägen helt plöstsligt bakar han ner i diket i jättemycket snö så vi fastnar :) , jag och Chris började gapskratta och vi undrade vad han höll på med. Vi fick gå ut och börja putta bilen medans han gasade på och tillslut kom bilen upp. Fullt med snö i skorna satte vi oss i bilen igen och han säger, däcken är rätt bra för att vara sommardäck ändå! What tänkte vi. hoppas han skojjade, har inte vågat fråga ännu. I stan fick Chris sin hjälm och när vi hämtat Pat skulle de in och handla. Jag o Chris följde med in, tycker det är spännande att se mataffärer i andra länder, Vart tror ni jag gick direkt? Köttdisken såklart!!! De har de sjukaste entrecóterna jag sett och bra priser är det. 90-100kr/kg och de är på 500-600 gram stycket 2-3 cm tjocka. Jag pratade om dom hela resan hem från Cranbrook, en dag skall jag fixa grillfest med dessa köttstycken. Vi var bla inne på Wall mart de har ni hört talas om va? Se bilder nedan.










4 kommentarer:

  1. Ja nu snackar vi Biff. Du måste bara fixa en ute-BBQ inan du åker hem. Jag tänker på tillbehören: Grillad majs stora som rugbybollar och bakad potatis stora som kålhuvuden. Appropå kålhuvud är Christian nöjd med nya hjälmen eller ska han stimma igen och byta ut den för att den hade fel mönster?

    SvaraRadera
  2. Christian måste nog ha en stor hjälm, annars får apan inte plats

    SvaraRadera
  3. Woff husse.spara en av de där stora köttbitarna till mig är du snäll

    SvaraRadera
  4. Criss ser lätt kriminell ut på den första bilden. Ska han sno en Pepsi? Men det är nog ingen ide att han tänker i de banorna. Hans signalament lär sätta ditt honom på direkten.
    "Vuxen man" som springer runt i randig pyjamas med olika hjälmar på huvudet.
    Killen är fast på 5 min.

    SvaraRadera