torsdag 8 januari 2009

Sista Snowboard dagarna i Kimberly

De två senaste dagarna har vi åkt Snowboard i Kimberly. Första dagen var inte rolig, vi hade köpt eftermiddagspass och skulle åka hela eftermiddagen. Vi åkte ett åk och det kändes bra, vi satte oss i liften för att åka upp igen och när vi var halvvägs upp så stannade liften. Vi väntade sittandes 7 meter upp i luften. 10 min gick, 20 min gick, vi började frysa lite 40 min gick, 1 timme gick. Sen kom det en kille körandes upp för backen på en snöscooter. Han frågade om vi var ok och att de jobbade på problemet. Efter 1,5 timme började liften gå sakta uppåt. De hade en dieselmotor som sakta drog liften uppåt. Vi satt säkert i 30 min till innan vi nådde toppen. De stängde ner liften för dagen. Så vi åkte ner och fick totalt två åk. efter lite klagande fick vi våra Pengar tillbaka. Igår var det riktigt skön åkning. Det hade snöat mer än 10cm och alla har börjat jobb o skola här så vi var rätt själva i backarna. Helt underbart vi åkte i puder hela dagen, på eftermiddagen började det regna så vi blev rätt blöta. Men de var den bästa åkdagen vi haft. På kvällen hade vi en liten svensk middag där vi ordnade mat och efterrätt. Jag gjorde min köttgryta med katrinplommon och mögelost i. Heidi tycker det är den godaste gryta hon ätit så jag gjorde den för hennes skull. till efterrät blev det chokladmousse med huckelberrys och lite rom. Det blev lyckat.

tabi nöjd med sin snowboard

Väntandes i liften


Andy loves Chris

Tabi och Heidis systerbarn Sadie hjälper till med att vispa grädde

Chris rör i chokladen. hälften försvann.

Sadie the cutie pie

Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Husse, ser du apan någonstans hos Chris? Heja heja, nu kommer ni snart hem. Hoppas att ni har något gott i bakfickan till mig och extramatte.

    SvaraRadera