måndag 5 januari 2009

Chris Utslängd på NHL Matchen

Jag,Robin, Jon o en till åkte tidigare till NHL Matchen för att fixa bra platser. Jag smusslade in min fickplunta på matchen och tänkte zippa lite från den. Medans vi satt och väntade så var det jättemycke vakter runt om och vi såg 4-5 killar bli utslängda innan matchen för de hade en fickplunta och spetsade sin cola. Jag vågade inte ta upp min plunta vakterna tog biljetterna från killarna och de fick inte komma tillbaka in igen. booring!!! Sen efter halva matchen så såg jag vakter komma upp mot Chris, Både jag o Robin tittade ner på Chris och såg han sitta med sin fickplunta i högsta hugg :) Vi såg på när vakterna tog med Chris ut (Heidi följde med) och tänkte åhh varför varnade vi inte honom innan. Tråkigt för honom att missa mer än halva matchen. Efter 5 minuter kommer Chris o Heidi tillbaka in igen och skriker och är glada och sätter sig på sin plats. Jag o Robin fattar ingenting vi tittar på varandra och undrar hur de där gick till. Chris berättar om hur Chris och även Heidi bryter på svenska och berättar hur de är från Sverige och i Sverige får man minsann ta med sig eget på matcherna och till och med dricka i bilen. (De är olagligt att dricka alkohol i bilen här) Efter lite överläggande ber de Chris hälla ut allt i fickpluntant och de säger att de får gå tillbaka in på matchen igen. Nedan är vakten som var snäll mot chris

3 kommentarer:

  1. För det första: Är det tillåtet med pyjamas offentligt?

    För det andra: Christian är verkligen oerfaren. Han vill framstå som den stora globetrottern.

    Men å andra sidan hanterade han situationen som en sann globetrotter eller var det ren "bonntur".

    SvaraRadera
  2. Det var nog ren bonntur o desperation hehe

    SvaraRadera
  3. Förstår inte hur man kan bli utslängd från en sådan viktig match.Men de gillar kanske inte apan

    SvaraRadera